לימוד התורה

ותלמוד תורה כנגד כולם, ואיזהו תלמוד תורה שהוא כנגד כולם, תלמוד שהוא כנגד כל עם ישראל. שכל ישראל יש להם חלק שקיבלה נשמתם בהר סיני, ורק אדם יכול להוציא לאור חלקו, ואחד המרבה ואחד הממעיט, ולא די לנו בתלמוד תורה של תלמידי חכמים, ואפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים, וכולנו יודעים את התורה, מצווה עלינו לספר, שלא המדרש עיקר אלא המעשה, ומתוק המדרש עם המעשה, שבפלפול של הבל, עוזב חיי עולם, וגדול שימושו יותר מלימודו, וטובה תורה עם דרך ארץ, ולא ישים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה.