חכם אברהם קוריאט


החכם היומי על לוח השנה:
< כסלו ה'תשפ"ג November 2022 >
אבגדהוש
  ז/1ח/2ט/3י/4יא/5
יב/6יג/7יד/8טו/9טז/10יז/11יח/12
יט/13כ/14כא/15כב/16כג/17כד/18כה/19
כו/20כז/21כח/22כט/23ל/24א/25ב/26
ג/27ד/28ה/29ו/30   
מדברי הרב בעניין 'צדקה ומרפא'
מלמד שהותר לעשותה על-מנת לקבל פרס.
מצווה שיש בה חלק השמיים וחלק הבריות, בזה הותר לעשותה על מנת לקבל פרס. ובכזה מדבר המקרא: 'ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט', ושני דברים הללו יש בהם: חלק הבריות - הצדקה שמהנה לבני אדם; והמשפט - גם כן לעשות שלום בין איש ובין אחיו, ולהציל עשוק מעושקו. ...
וכמו שכתוב, וזה לי פשט הפסוק: 'צדק צדק תרדוף למען תחיה', וחכמינו זיכרונם לברכה אמרו: 'צדק צדק' - אחד לדין ואחד לפשרה', וזה מותר על מנת לקבל פרס, וזה אומרו: 'תרדוף למען תחיה'.
חכם אברהם קוריאט, ברית אבות- דרושים, שו"ת ותקנות. פרשת וירא, דף ז' עמוד א'. דפוס החכם אליהו בן אמוזג וחבריו. תרכ"ב (1862) מתוך 'החכם היומי'
הצהרת נגישות