חכם אליהו בן הרוש


החכם היומי על לוח השנה:
< אלול ה'תשפ"ד September 2024 >
אבגדהוש
כח/1כט/2ל/3א/4ב/5ג/6ד/7
ה/8ו/9ז/10ח/11ט/12י/13יא/14
יב/15יג/16יד/17טו/18טז/19יז/20יח/21
יט/22כ/23כא/24כב/25כג/26כד/27כה/28
כו/29כז/30     
מדברי הרב בעניין 'אהבת ישראל'
מבאר תיבת 'נחנו', שאף שאין אנו ראויים, מצד האחדות נעבור.
'כולנו בני איש נחנו', 'נחנו נעבור חלוצים', 'נחנו פשענו ומרינו', 'ונחנו מה'. -
והעניין שישראל, אף כשאין עושים רצונו של מקום, אם יש ביניהם אחדות, הם יוצאים למלחמה וניצחים, שכתוב: 'חבור עצבים אפרים הנח לו'. ...
וזה שנאמר: 'כולנו בני איש אחד נחנו' - רצה לומר: כשנהיה כולנו בני איש אחד, שיש אחדות בינותינו, אז 'נחנו נעבור חלוצים' - למלחמה ומובטחים לנצח, ואפילו 'נחנו פשענו ומרינו' - ואין אנו ראויים.
וכפי זאת: 'נחנו מה' - שאין אנו נחשבים לכלום, על כן זה מצד האחדות 'נחנו נעבור חלוצים' - להילחם עם אויבינו ולא נירא מהם.
חכם אליהו בן הרוש , ברכת אליהו, מ"ב עמ' ב, דפוס חדאד, ג'רבה, תרח"ץ (1938) מתוך 'החכם היומי'
הצהרת נגישות