חכם יורם מיכאל אברג'יל


A Short Tribute

חכם יורם מיכאל אברג'יל נולד לאמו רינה ולאביו חנניה בשנת תשי"ז (1957) במושב ברוש בין נתיבות לאופקים.
מושב ברוש הוקם בשנת תשי"ג (1953) ע"י עולים מצפון אפריקה, ובתוכם משפחת אברג'יל ממייסדי המושב. ראשית תורתו למד בבית הספר האזורי הממלכתי-דתי, משם עבר לתלמוד תורה של חב"ד. בהמשך למד בכפר מימון בישיבת בני עקיבא, משם עבר לישיבת 'תפארת צבי', הישיבה הקטנה של ישיבת 'חברון' בירושלים. בשנת תשל"ג (1973) עבר ללמוד ב'ישיבת הנגב' בנתיבות מפי ראש הישיבה, שהפך לרבו, רבי יששכר מאיר.
חכם יורם מיכאל אברג'יל נשא לאישה את גאולה, ונולדו להם שישה בנים ובנות.
חכם יורם מיכאל אברג'יל, המשיך בלימודיו בכולל אברכים 'בית ישראל', הקשור לחב"ד בנתיבות, במקביל למד בכולל להוראה בשדרות. הוא התקרב לדרכה של חב"ד, והיה מוסר שיעור קבוע בספר 'התניא'. לימים, שיעוריו יצאו לאור בעשרה כרכים בסדרת הספרים 'בצור ירום'. בשנת תש"מ (1980) זכה להתקרב לבבא סאלי, חכם ישראל אבוחצירא, והיה משמשו עד יום מותו בשנת תשד"ם (1984).
בשנת תשמ"ה (1985), חכם יורם מיכאל אברג'יל הקים כולל קטן במקלט בנתיבות ע"ש אמו וע"ש חכם יוסף חיים,  'קול רינה רב פעלים'. בעזרת ה' יתברך, עמד לו כוחו בהפצת התורה, עד שהקים ועמד בראש 45 כוללים בכל רחבי הארץ. עם התרחבות הלומדים בכוללים, הקים את רשת החינוך 'באר מים חיים', הכוללת גני ילדים, תלמודי תורה, ובית ספר יסודי לבנות 'יבוא ברינה' ע"ש אמו, ישיבת קטנה 'תפארת בחורים', ותיכון לבנות 'שפתי רננות'.
לצד מוסדות התורה, עמד בראש 'ברכת יוסף ופעולת צדיק' מפעלי חסד ארציים, בחלוקת מזון ובסיוע לנזקקים.
חכם יורם מיכאל אברג'יל חלה ונפטר ביום כ"ז תשרי תשע"ו (2015).
דרשותיו וחידושיו יצאו לאור בספרים: 'בצור ירום' - עשרה כרכים על התניא; 'אמרי נועם' - ארבעה כרכים על פרשיות השבוע ומועדי ישראל; 'כתבם על לוח לבך' - לקט פתגמיו ע"י תלמידו; 'קול רינה' - סידור 
A few quotes from the Rabbi on 'Customs of Israel' in which he teaches that those of a ready heart are privileged with experiencing the pleasure of the Sabbath in this world
Only if a person gains the privilege of feeling the pleasure of the Sabbath day in this world, and by so doing achieves the aspect of the Sabbath's neshama yetera [additional soul]; only then will a person gain the privilege of also enjoying the pleasures of the "day which is Shabbat in its entirety" – the World-to-Come. Indeed, whoever is of a ready heart can sense the feeling of pleasure and sweetness of the Sabbath day, for the sky is more luminous on the Sabbath, the air in the world more clear, and the faces of people more beautiful and shining, as it says in the Midrash; everybody is more serene on the Sabbath. How can one not, therefore, feel the pleasure of the Sabbath.."
Imrei Noam, Part 1, Breishit, p. 5 Rav Pe'alim – Kol Rina, Netivot, 2013